Page 67 - Lovorko09.pdf
P. 67
ëëwëëq D JECA i PROMET





• Istraživanja koja se bave djecom u prometu ukazuju na to da djeca shvaćaju prometne situacije sasvim drugačije od
odraslih.

JESTE LI ZNALI?
• Da je potrebno 26 psiho-/zičkih vještina sa bi se sigurno prešlo preko ceste, naročito u sredinama sa vrlo gustim i
brzim prometom
• Da otprilike do osme godine dijete teško procijenjuje je li vozilo u pokretu ili mirovanju.
• Dijete teško procjenjuje brzinu i udaljenost auta.
• Kada dijete ugleda auto koji se približava, prvo što primjećuje je njegova boja; ono ne razmišlja kojom brzinom auto putuje
• Dijete pretpostavlja da se auto može zaustaviti trenutno.
• Dijete misli da ako ono može vidjeti auto da i vozač može vidjeti njega.
• Dijete doživljava da je vače vozilo u pokretu brže od manjeg vozila .
• Dijete doživljava široke ceste kao opasne a uske kao sigurne.
• Dijete ne razumije kompliciranu prometnu situaciju, niti može predvidjeti što vozila u pokretu mogu prouzročiti.
• S obzirom da su djeca nižeg rasta imaju i niže vidno polje od odraslih, koje je još dodatno smanjeno parkiranim automobilima,
ogradama, kioscima, oglasnim pločama itd..
• Djeca nemaju razvijen periferni vid do kraja; njihovo vidno polje je za jednu trećinu uže od odraslih.
• Djeca imaju poteškoće u prepoznavanju smjera zvuka
• Djeca se lako zbune u procjeni situacije; često su koncentrirana samo na jedno , na nešto što ih trenutno zabavlja.
• Djeca nemaju osjećaj za opasnost- često miješaju realnost i fantaziju te precijenjuju svoje znanje i /zičku snagu.
• Pješaci stari od 5 do 9 godina najčešće stradaju pri prelaženju preko kolnika, a pješaci stari od 10 do 14 godina najviše stradaju kada
prelaze raskrižje poprijeko.
• Kada se s djecom samo priča o sigurnom ponašanju na cesti, i davanjem pravila se ništa ne postiže. Hodanje s djecom i navikavanje
djece na ulicu, daje djeci priliku da spoznaju kako se najbolje ponašati u prometu.
Ova lista je izvađena kao ulomak iz Pedestrian Crossing Control Manual for British Columbia, a informacije su uzete od Kanadskog instituta za dječju sigurnost
(Canadian Institute of Child Health).



PROVJERIMO SVOJE ZNANJE!

Uz slovo napiši odgovarajući broj












A B C D E F


1 - znakovi obavijesti 4 - znakovi izričitih naredbi 7 - znakovi opasnosti
2 - dopunske ploče 5 - turistička i ostala signalizacija
3 - znakovi obavijesti za vođenje prometa 6 - prometna oprema za ceste


MALO PROMETNIH ŠALA





P ROMETNI Z NAKOVI P ROMETNI Z NAKOVI 2 Ž MIGAVAC


Zakasnio Ivica u školu i učiteljica Krenula plavuša na more. Vozi cestom i Zaustavi policajac plavušu pa
ga pita koji je razlog njegovog ugleda znak Smanji, 90. Smanji ona na je pita: Prometne stranice pripremila
kašnjenja: 90, nakon nekog vremena piše Smanji, 50. Radi li vam žmigavac?
Vozi plavuša 50, kad opet znak Smanji, 30. Silvana Pešut, prof.
Učiteljice, vi ste nas naučili da Vozi ona 30, u koloni iza nje svi trube, a Plavuša: Da, pa ne, da, pa ne,
moramo poštovati znakove. ono opet znak Smanji, 10. Smanji ona na da, pa ne!

Pa da, ali kakve to veze ima? 10, a iza nje kolona od 30 km, kad naiđe na
Na jednom je pisalo: Uspori, škola. novi znak: Dobro došli u Smanji!

67
   62   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72